110730

2011-07-30 - 20:54:17

Här hemma så har vi haft fullt upp. Vi har gjort om lite i sovrummet, finally!
För mig så ska sovrummet kännas som en mysig plats där man varvar ner, men vårt sovrum har som aldrig känts så. Vi hade en Malm sängram från början och vi har ett rätt litet rum så det blev lite trångt. Så nu när vi var på Ikea så köpte vi till ben och tyg för att göra en sänggavel. Och tada! Det blev även ett par lampor och sängborden ska bort och dit ska två vägghyllor med en korg i mitten.
Vad tycks?

Piteå

2011-07-30 - 20:17:27

Den veckan vi var i stugan var otroligt härlig. Vädret var sisådär, men det blev lite iskallt bad i havet, gokart, vin och kex och en massa grillning.

Yesterday was a beautiful day

2011-07-30 - 20:08:54

Igår efter att ha packat upp och tvättat så åkte vi ut till Leijas farmor. Lyllo de som bor bara på andra sidan vägen av sjön så vi traskade dit och badade. Vi tog med oss badringen som Leija kunde sitta i och hon verkade tycka att det var kul!

Come on!

2011-07-28 - 17:15:22

När skolan börjar så ska jag börja med träningen igen. Hade ett gymkort och använde det rätt mycket innan jag blev gravid men sen i samband med graviditeten så blev jag illamående ett par månader. Nu när Adam kommer att vara pappaledig fram till januari så känns det rätt skönt att dra på gymmet på morgonen/efter skolan (om jag nu inte jobbar). Kan vara skönt att få rensa tankarna också och få lite egentid. Känns lite jobbigt att börja och ta sig iväg men med lite snygga träningskläder så känns det lite roligare.

Home sweet home

2011-07-28 - 16:42:44

Nu har vi hunnit landa, packat upp och lägga lillan för sin nap här hemma. Så skönt att få komma hem, även fast vi har haft det skönt i stugan.
Blir sushi till middag och ett säkert ett glas vin/cider.

Dolly Blouse

2011-07-26 - 17:22:01

De här blusarna tycker jag är så snygga. Finns på Ginatricot.

Hang on tight!

2011-07-25 - 19:00:21

Hej!
Vi lever och mår bra. Vädret har inte varit så värst bra. Igår blåste det som bara den och idag är det samma sak.
Idag har vi åkt till Ikea i Haparanda. Skönt att det bara är ca 2 timmar bort än annars då det är ca 3-4 timmar bort. Blev en hel del som ska med hem och när vi hade packat allt in i bilen så började vi fundera sen på hur det ska gå när vi ska åka hem, då vår packning ska med också...
Blev en kort sväng till Finland och sen åkte vi tillbaks till stugan.
Snart dags att göra iordning Leija (som för övrigt fyllde 8 månader igår! Mammas stora tjej!) för sängen och grabbarna ska trotsa vädret och bada, huvva!

I just wanna se you sweat

2011-07-22 - 17:03:18

Vi håller på att svettas ihjäl här i stugan!

On the road

2011-07-21 - 14:04:22

Hej på er!
Imorse, efter mycket packade och mycket dubbelkollande så att man hade med sig allt, så drog vi iväg till stugan. Det blev lunch och mathandling i Skellefteå och nu är vi på väg igen.
Leija sov hela vägen till Skellefteå, och nu sover hon igen. Annars har hon bara varit snäll.
Det ska tydligen vara dåligt väder nu ett par dagar så tur att vi tog med oss datorn så att man har nåt att roa sig med. Tacka vet jag mobilt bredband! :)

Fint besök och grillning

2011-07-20 - 18:51:49

Adams syster och hennes sambo är och hälsar på från huvudstaden. Så igår så var vi några stycken som grillade (i det inte så sköna vädret) och åt gott.
Här hemma så är det tvätt och packning som pågår. Vi ska åka upp till stugan i Piteå. Herregud vad det ska tas med grejer. Vi har tänkt att vara borta en vecka och oj vad bilen kommer att packas full....

110717

2011-07-17 - 11:08:24

Vi kickade igång den här dagen med en promenad i det fina vädret.
Adam fyllde år i veckan så idag blir det fika igen.
Jag hoppas att det blir bra väder i veckan så att vi kan åka nånstans. Vi har några ställen vi vill besöka som; 4h-gården, Tropikhuset och Olofsfors Bruk.

Dagens detaljer

2011-07-16 - 22:17:33

110716

2011-07-16 - 10:55:33

Bild: weheartit.com

Idag vaknar vi upp till ett mulet och regnigt Umeå.
Igår fick äntligen sambon semester. Nu har vi 6 härliga veckor tillsammans innna jag börjar skolan, och sen kommer han att vara pappaledig till januari.
Ikväll blir det middag hos mina föräldrar tillsammans med svärföräldrarna.
Hoppas ni får en fin lördag!

Ja må han leva...

2011-07-13 - 09:22:36

Världens bästa pappa och sambo fyller år idag!
Grattis älskling!

110713

2011-07-13 - 09:19:59

Vi kickar igång den här dagen med en go´frukost!
Adam jobbar halvdag idag så imorse fick hela lilla familjen äta frukost tillsammans, mys!
På ettt tag så kommer barnmorskan hit på hembesök. Leija ska få gå igenom BOEL- testet.
Håll tummarna för att allt går bra!

En bra period

2011-07-12 - 10:32:16

Fotograf: Jonas Burman

Just nu är Leija inne i en väldigt bra period. Det var jobbigt där med sömnen ett tag för att vi har det så varmt i lägenheten men just nu har vi gjort en nödlösning som funkar. Och med den lösningen så sover hon och jag bra!
Hon äter bra och är på rätt så bra humör. Hoppas det håller sig. Att gunga tycker hon är hur kul som helst och skrattar hejvilt, och att bada i sjön är också kul! Hon skrattar med en (eller kanske åt en, man vet ju inte:)), och känns som att hon förstår vad man säger.
Nu väntar vi bara på att Adam ska få semester så vi kan åka på utflykter.

Plask plask

2011-07-11 - 14:27:49

Igår spenderade vi eftermiddagen med att ligga på stranden i Tavelsjö.
Leija fick bada lite och tyckte att det var hur kul som helst! Hon plaskade och skrattade. Blir nog många fler bad i sommar :)
Ikväll blir det bio!

Hello world!

2011-07-09 - 07:32:44

Godmorgon... Leija tyckte att det var morgon strax efter 06 men vi låg och drog oss ett tag innan vi tillslut tog oss upp.
Igår var vi tjejer och käkade middag på Allstar.
Kul att få klä upp sig och göra sig fin. Är man bara hemma så orkar man inte göra sig särskilt snygg, så såna här gånger så är det skönt att få lägga lite extra tid på sig själv.
Maten var ruskigt god (som alltid) och vi drack en god kanna som innehöll sprite, vitt vin och päronlikör. Mums!
Efterår så köpte vi oss varsin glass och satt oss i en park och njöt av den ljumma sommarkvällen. Så skönt.
Idag ska vi åka till Vännäs. Det är Vännäsdagarna med marknad och tivoli, så ska lämna lillan hos hennes mormor och morfar. Kändes inte så kul att ta med henne när det är så varm och så mycket folk. Inte lättast att ta sig med barnvagn då.

Tjo hej!

2011-07-08 - 16:35:33

Naglarna är målade, outfiten klar! Nu drar jag ut på middag med tjejerna!

Lite parkhäng

2011-07-07 - 19:58:04

Vi har haft en skön eftermiddag med lite parkhäng och glass. Det har verkligen varit toppen väder i veckan och hoppas att det håller i sig i helgen!
Leija har inte haft nåt intresse alls med att krypa eller rulla runt, men vi har haft lite träning med henne och idag så rullade hon från mage till rygg! Det har hon inte gjort sen hon var ca 3 månader.
Imorgon är det fredag och det blir att träffa tjejerna för middag på en uteservering!

Black & Gold

2011-07-06 - 20:06:35

Detta halsband fastnade jag för direkt när jag var inne på Cubus. Fanns i vitt också.

Hello Övik!

2011-07-06 - 20:03:20

Idag har vi åkt på en liten roadtrip till Övik med Lisa. Skönt att komma bort från stan en stund. Tur att Övik bara ligger typ en timme bort så man behöver inte åka så långt. Är som en mysig stad med kullerstensgator. Man får lite Stockholmskänsla :)
Blev lite smått och gott som man fick med sig hem; två kjolar, ett halsband och en klänning.

House of Harlow

2011-07-05 - 20:38:22

Nicole Richie har en otroligt fin smyckeskollektion som heter "House of Harlow".
Synd bara att de är så otroligt dyra... men att drömma kostar väl inget?

110704

2011-07-04 - 18:18:13

Även fast jag och Leija har semester varje dag så kommer det inte kännas som en riktigt semester förrän Adam också har det, så vi räknar ner dagarna...
I lördags så var det Wheels här i stan. Var en massa fina bilar som körde runt och en massa inte lika fina bilar.
Vi var några stycken som satt i en park och kollade och vid 22 tiden så sa jag och Leija hejdå och åkte hem.
I veckan kanske det blir nån miniroadtrip till Övik eller Skellefteå, och fika hos en av mammorna i mammagruppen.

Grattis Lisa på födelesedagen!

Första juli!

2011-07-01 - 08:10:33

Då går vi in i juli månad. Två veckor kvar tills Adam får semester sen har vi 1,5 månad tillsammans innan allvaret drar igång igen.
Idag blir det lugnt. Det enda jag har tänkt att göra är att baka en smarrig paj.